Er gaat niets boven het prachtige noorden! - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Felix en Gusta - WaarBenJij.nu Er gaat niets boven het prachtige noorden! - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Felix en Gusta - WaarBenJij.nu

Er gaat niets boven het prachtige noorden!

Door: Gusta

Blijf op de hoogte en volg Felix en Gusta

18 Februari 2016 | Vietnam, Hạ Long

Beste volgers van onze blog: we hebben wat problemen met het plaatsen van de foto's . De foto's van de vorige blog geplaatst (zaan Zuid naar Noord met de trein)

15/16 feb
Onderweg in de trein zien we het kouder worden en regenachtig....mensen zitten ineengedoken op hun scooter met fladderende regenjassen aan. Mmmm dit straatbeeld hebben we lang niet meer gezien en da's even wennen....
Als we in Hanoi aankomen is het droog maar koud en onze fietsen staan al op ons te wachten. Hanoi is de regeringshoofdstad van Vietnam en als we door de stad fietsen doet het hier en daar nogal militaristisch aan. We fietsen langs immense gebouwen van defensie, passeren een groot veld met oude gevechtsvliegtuigen en zien veel mannen in uniform. We logeren - heel toepasselijk- in het Army Hotel. 's Middags brengen we een bezoekje aan het mausoleum van Uncle Ho (Ho Chi Minh) de grondlegger van de huidige Vietnemese staat. Ook gaan we naar de Tempel van Literatuur. De oudste "universiteit" van het land en een oase van rust in de drukke stad. 's Avonds kopen we een paar warme jassen en voor Felix een warme pyamabroek. Jaaaa, da's even terugschakelen naar Nederlandse temperaturen!!!
Op de valreep boeken we (met korting) een cruisetour naar Ha Long Bay, een karstberglandschap voor de kust van Noord Vietnam en een must see.

17/18 feb we gaan op cruise!!! Na een paar rijden vanaf Hanoi stappen we op een prachtige boot, the Dragon Legend. We krijgen een heerlijke lunch geserveerd op het dek waar de zon inmiddels begint te schijnen. Een prachtig landschap glijdt aan ons voorbij. We zijn er stil van, zo mooi! Rustig, sereen, mystiek welke woorden zal ik gebruiken om dit te beschrijven? We zijn even in een heel andere wereld. En alles is super goed verzorgd. Af en toe komt er een klein vissersbootje voorbij. Er liggen ca 1900 karstbergeilanden voor de kust van Ha Long. Op sommige daarvan zijn grotten en die werden tot 1994 bewoond door vissers.
Aan het einde vd dag gaan we vanaf de boot een stukje met de kayak en dan voel je je toch wel heel nietig op het water met zo'n grootse natuur om je heen.
Na weer een heerlijk diner gaan we naar onze mooie hut met heerlijk zachte dekbedden en vallen in een diepe 5-sterrenslaap.
De volgende dag is 't weer vroeg op en cruisen we terug naar de bewoonde, drukke wereld. Dit stukje paradijs zullen we niet gauw vergeten!

• 18 Februari 2016 - 13:35

Mia:

Gusta en Felix,
    Ik ben weer helemaal terug in Noord Vietnam!. Heerlijk, ik bespeur ook bij jullie het wauw gevoel. Het eten in het noorden vonden wij lekkerder dan in het zuiden. Probeer morgens eens noedel soep!. Heerlijk.
    Zet het voort. Mooie foto,s!! Ik kijk uit naar het volgende verhaal en serie foto's.
    groet,
    Mia

• 18 Februari 2016 - 15:41

Moeder:

Hoi Felix en Gusta,

Felix alvast van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag.
    We denken aan jullie.
    Ik kan je vanwege het tijdsverschil morgen (vrijdag) niet bellen.
    Ook namens Patrick van harte gefeliciteerd, hij is nu bij mij om de verslagen voor te lezen
    en de foto's te laten zien.

Groetjes moeder & Patrick

• 19 Februari 2016 - 10:15

Pierre:

Hoi Felix,Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een mooi moment om dit met Gusta te vieren

• 19 Februari 2016 - 21:00

Jos:

Prachtig allemaal en van harte gefeliciteerd met je verjaardag Felix. Een wijze man inmiddels begrijp ik? Liefs Jos en Frans

• 23 Februari 2016 - 16:05

Ellis:

Tje, had ik geweten dat je jarig was, dan was ik op de koffie gekomen...

• 29 Februari 2016 - 23:19

Josje & Jan Willem:

Wauw wat een schitterende cruise hebben jullie gemaakt! Wat een prachtige vergezichten. De karstbergeilanden doen mysterieus aan. Waarom heet dit stukje natuur eigenlijk een karstberglandschap? Wat is karst? Wij gaan zo even op Google-onderzoek uit.

Wat een geluk om zo last-minute mee te kunnen gaan op een cruise. Het is dan natuurlijk ook nog afwachten of het wat soeps is. Aan luxe, mooie natuur en zwijmelachtige vergezichten geen gebrek, zo is gelukkig gebleken. Jullie hebben vast ontzettend diep en fijn geslapen na een dag in de zeelucht en een plof op 5-sterren bedden. Deze cruise gaan we onthouden. Mochten wij ooit nog in Vietnam zijn en in de buurt zijn van Hanoi dan treden we zeker in jullie voetsporen.

Veel liefs uit Utrecht!